Positiivne ja negatiivne näide kasutatavusest veebis

Selles veebiartiklis toon näitena kahte saiti. Esimene on näide positiivsest saidist (kasutuse osas) ja teine ​​on näide negatiivsest saidist.


Luxexpress

Positiivse näitena võtsin luxexpress.ee veebisaidi. See sait on loodud bussipiletite ostmise hõlbustamiseks. Ma ise kasutan seda saiti väga sageli, seega arvan, et see on üks mugavamaid ja arusaadavamaid saite. Vaatame seda saiti Jacob Nielseni positiivsete kasutuskomponentide vaatevinklist:

1. Õpitavus

Sellele saidile esimest korda sisenedes saab kasutaja väga kiiresti selle kasutamise selgeks õppida, kuna tema ees on juba kõik pileti tellimiseks vajalik. Või õigemini avaneb kasutaja ees leht, kuhu ta lihtsalt peab sisestama oma marsruudi ja reisi kuupäeva. See võimaldab kasutajal saidil kiiresti navigeerida.

2. Tõhusus


Nagu ma juba viimases lõigus kirjutasin, on sellel saidil võimalus väga kiiresti navigeerida ja seetõttu, isegi kui külastate seda saiti esimest korda, märkate kohe, mis on mis. Kogu teave edasiste toimingute jaoks on väga selgelt kirjutatud ja võimaldab teil mitte segadusse sattuda.

3. Meeldejäävus

Kuna iga samm on üksikasjalikult kirjutatud, on see pärast mitmekordset kasutamist väga lihtne meelde jätta. Isegi pärast saidi esmakordset kasutamist on järgmised katsed lihtsad.

4. Vead

Mulle meeldib ka see, et sellel saidil isegi kui teete kuskil vea, saate hõlpsalt tagasi minna ja seda parandada.

5. Rahulolu

Seda saiti on üsna lihtne kasutada ja see jätab positiivseid emotsioone, seetõttu on enamik kasutajaid selle saidiga rahul.

6. Kasulikkus

Sait on hea, kuna täidab oma põhifunktsiooni ja muudab selle teistele mugavamaks.


Arngren

Arngren on Amazoni veebisaidi norrakeelne vaste.

1. Õpitavus

Sellel saidil on kõik kohe esimesel lehel, mis on alguses väga segane. Kuigi seda on võimalik välja mõelda, on siiski väga raske leida seda, mida vajate, seega läheb rohkem aega raisku.

2. Tõhusus

Kuna kõik sellel saidil on tehtud esimesel lehel, on raske aru saada, mis on mis. Vajaliku jaotise leidmine võtab aega, sest tekst ja pildid on omavahel kombineeritud, mis paneb teid eksima.

3. Meeldejäävus

Kasutaja, kes külastab seda saiti esimest korda, ei saa tõenäoliselt millestki aru. Sellega harjumine võtab aega ja alles siis saab ta saidil kuidagi navigeerida ja isegi nii on see keeruline.

4. Vead

Selle saidi kasutamisel on väga lihtne teha vigu, kuna teksti kirjaliik on väga väike ja väga lihtne on klõpsata millelegi, mida pole vaja.

5. Rahuolu

Arvan, et pärast seda saiti naasevad vähesed sellele omal soovil tagasi. Paljud inimesed eelistavad selle saidi asemel mõnda muud mugavamat saiti. Sait on kohutav, määrdunud kollased lehed on kaetud rohkete reklaamidega. Seal ei torka silma mitte ainult värvilahenduse ebaõige kasutamine, vaid ka liiga väike kirjaliik, aga ka arusaadava infosisu puudumine.

6. Kasulikkus

Ma arvan, et see sait ei ole kasulik, sest isegi kui on tooteid, mida saab osta, on väga raske aru saada, kuhu klõpsata ja seetõttu ei taha mõned inimesed isegi aru saada ja sellepärast leiavad selle jaoks mugavama saidi.

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Apple eetikakoodeks

Eric S. Raymond Hacker-HOWTO