Arendus- ja ärimudelid

Arendusmudel

Scrum on meetod, mis aitab meeskondadel koostööd teha. Ettevõtte meeskond peab omandatud kogemustest õppima, probleemi lahendamisel töötades valdama iseorganiseerumise põhimõtteid ning analüüsima oma õnnestumisi ja ebaõnnestumisi, et end pidevalt paremaks muuta. Scrum aitab sellele kaasa. Scrumi kasutavad enim rakenduste arendusmeeskonnad, kuid selle põhimõtteid ja kogemusi saab rakendada igasuguses meeskonnatöös. See on üks meetodi populaarsuse põhjusi. Tänapäeval on populaarsel suhtlusvõrgustikul Facebookil selline arendusmudel. Scrumi meeskonnaliikmed peavad koosolekuid, kasutavad spetsiaalseid tööriistu ning täidavad töö korraldamiseks ja juhtimiseks kindlaid rolle.

Ärimudel

SaaS (Software-as-a-Service) on pilvandmetöötluse vorm, teenusemudel, mis pakub abonentidele kasutusvalmis rakendustarkvara, mida teenusepakkuja täielikult teenindab. Selle mudeli müüja haldab rakendust ise, pakkudes klientidele juurdepääsu kliendiseadmete funktsioonidele, tavaliselt mobiilirakenduse või veebibrauseri kaudu. SaaS-i mudeli peamine eelis teenuse tarbija jaoks on see, et sellel töötavate seadmete ja tarkvara installimise, uuendamise ja hooldamisega ei kaasne kulusid.

SaaS-i mudelis:
  • rakendus on kohandatud kaugkasutuseks;
  • ühte rakendust kasutavad mitu klienti (rakendus on ühiskasutatav);
  • tasumine toimub kas igakuise liitumistasu vormis või tehingute mahu alusel;
  • rakenduse tehniline tugi sisaldub makses;
  • rakenduse kaasajastamine ja uuendamine toimub operatiivselt ja klientide jaoks läbipaistvalt.


Viited:
  • https://www.scrum.org/resources/what-is-scrum
  • https://en.m.wikipedia.org/wiki/Scrum_(software_development)
  • https://bit.ly/3222cRp

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Andmeturveː tehnoloogia, koolitus ja reeglid

Apple eetikakoodeks

Eric S. Raymond Hacker-HOWTO